فهرست

کلاس آموزشی راه های مقابله با ویروس کرونا

این کلاس توسط واحد آموزش بیمارستان جهت حفظ سلامتی پرسنل بیمارستان و ارائه خدمات بهتر به بیماران و مراجعه کننده گان به بیمارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی :

دکتر فرهنگ باقری پزشک اورژانس بیمارستان که به عنوان مدرس این کلاس بودند،به بیان راه های انتقال و جلوگیری از بیماری کرونا پرداختند.

ایشان افزودند:کرونا ویروس در عین حال که شیوع و همه گیری سریع و بالائی دارد،خوشبختانه میزان مرگ و میرش از آنفولانزا و MERSکمتر است.

در ادامه :به بیان علائم این بیماری اشاره کردند که شامل ، سردرد، تب و لرز، خصوصا که همراه با تنگی نفس باشد، در این هنگام فرد مبتلا بایست سریع به پزشک یا به اولین واحد درمانی در دسترس مراجع کند،تا توسط پزشک معاینه و در صورت صلاح دید اقدامات تشخیصی و دمانی بشتر و تخصصی انجام شود.

 

چرا که در اقلب مواقع  بیمار با یک سرما خوردگی معمولی روبرو ست ولی در اثر استرس یا جو موجود در جامعه فکر میکند که دچار کرونا ویروس شده،

و صد البته تشخیص این امر به عهده پزشک می باشد.

 

دکتر باقری خطاب به همکاران گفتند، با توجه به اینکه همه ی بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می کنند تحت درمان کموتراپی(شیمی درمانی)و رادیوتراپی قرار دارند،نقش همه ی همکاران، ویژه کادر درمان در مراقبت و پیشگیری  از ابتلا یا انتقال این بیماری بسیار مهم می باشد.

ایشان بهترین راه های مراقبت و پیشگیری را رعایت اصول بهداشت فردی، خصوصا بهداشت دست(شستشوی مداوم دست، استفاده از دستکش ..و...)

و همچنین استفاده از ماسک برای همکاران و هر بیماری که علائم تنفسی حاد مراجعه می نمایند لازم وضروری داستند.

                                                                                           

صلوات