فهرست

بازرسی روزانه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در ایام نوروز توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل

بازرسی روزانه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در ایام نوروز توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مصطفی قاسم زاده معاون درمان دانشگاه از بازرسی روزانه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در ایام نوروز خبر داد.

دکتر قاسم زاده اظهار داشت: در طول ایام نوروز تمام بیمارستان‌های بابل برای پذیرش بیماران و ارائه خدمات درمانی در آماده باش کامل به سر می‌برند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به این که بیمارستان‌های شهرستان‌های بابل به همراه تجهیزات و پزشکان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند، بیان کرد: هر بیمارستان به فراخور نیاز و حجم خدمات ارائه شده نسبت به شیفت بندی پزشکان اقدام کرده و در مواردی که نیاز به جراحی فوری باشد امکان حضور پزشک و انجام جراحی فراهم خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه واحد آزمایشگاه هر روز بطور طبق چک لیست نوروزی وزارت بهداشت از واحدهای آزمایشگاهی بیمارستان ها بازدید بعمل می آورد، گفت: در راستای کاهش مرگ مادران و نوزادان پیگیری فعال مادران پرخطر بر اساس دستورالعمل های وزارتی توسط اداره مامایی معاونت درمان صورت می پذیرد.
دکتر قاسم زاده با تاکید بر اینکه به طور روزانه بر کلیه بیمارستان‌ها اعم از دولتی، خصوصی، دانشگاهی نظارت خواهد شد، گفت: تیم‌های بازرسی و نظارت معاونت درمان از بیست و پنجم اسفند تا شانزدهم فروردین به صورت روزانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را مورد پایش قرار می‌دهند.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر نیز پایش های پیش از نوروز برای رفع نواقص احتمالی در حال انجام است، بیان داشت: در طول بازرسی، بر نحوه خدمت رسانی پزشک و تیم‌های درمانی نظارت خواهد شد و در ایام نوروز در صورت مشاهده قصور یا تخلفی موارد صورت جلسه و تشکیل پرونده خواهد شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در صدد ارائه بهترین خدمات به مسافران نوروزی هستیم هرچند امیدواریم شاهد کمترین مراجعات به بیمارستان‌ها باشیم.
وی با ذکر این نکته که ECO  بطور ۲۴ ساعته فعال می باشد، افزود: اورژانس ۱۱۵ بابل هم با ۷ ایستگاه سلامت و ۱دستگاه اتوبوس آمبولانس  و استقرار ۱۲ آمبولانس پایگاهها ( ۳شهری و۸ جاده ای)  در مسیر های پرتردد و شلوغ حضور پررنگ را دارند.
دکتر قاسم زاده بیان داشت: حضور متخصصین مقیم در اورژانس های بیمارستانها در تمام ساعات شبانه روز ، حضور متخصصین مقیم بیهوشی در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستان ها ، فعالیت کدهای ۲۴۷ و ۷۲۴ برای سکته‌های قلبی و مغزی در تمام ایام بصورت شبانه‌روزی ، فعال بودن آزمایشگاهها و مراکز تصویربرداری بصورت شبانه روزی در مراکز آموزشی و درمانی و همچنین حضور متخصصین، دستیاران تخصصی و ماماها در بلوکهای زایمانی بیمارستانهای روحانی، یحیی نژاد و ۱۷ شهریور  از جمله اقدامات دیگر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در ایام نوروز می باشد.